Harmonieorkest 15e van Nederland

Nadat alle concertconcoursen van 2009 zijn geweest en de standen worden opgemaakt, blijkt het harmonieorkest van Doornenburg het helemaal niet slecht te hebben gedaan. Van alle harmonieën in Nederland, die uitkomen in de 4e divisie, heeft ons orkest met haar resultaat een 15e stek weten te behalen. Nu lijkt 15e ver verwijderd van de 1e plaats, maar het resultaat van het orkest is wel goed genoeg om te mogen deelnemen aan het NK op 20 maart 2010 in Venlo.

Op de website www.kampioenswedstrijden.nl wordt een overzicht gegeven van alle orkesten uit de verschillende divisies, die recht hebben op deelname aan het NK. Op dit moment is nog niet bekend of het orkest ook daadwerkelijk deel zal gaan nemen aan de kampioenswedstrijden. De inschrijving voor het NK sluit op 8 januari 2010.

2 gedachten over “Harmonieorkest 15e van Nederland”

1. Beste mensen, op de hierboven vraag het volgende antwoord:
    Nee, tijdens een NK (in welke divisie ook) kun je helaas niet promoveren. Sterker, houd er rekening mee dat de jurering zwaarder is dan tijdens een regulier concours. Het gaat er immers om een terechte kampioen in de divisie aan te wijzen.

Reacties zijn gesloten.