Samen repeteren voor Together on Stage

DOORNENBURG / GENDT – De harmonieën uit Gendt en Doornenburg zijn volop bezig met de voorbereidingen van Together on Stage. Een muzikaal evenement dat bestaat uit een tweeluik van concerten, die worden gegeven in de Providentia in Gendt. Al maandenlang wordt hiernaartoe gewerkt en de muzikale puntjes worden de komende weken op de spreekwoordelijke “i” gezet.

Het eerste concert van dit tweeluik wordt op zaterdag 18 november gegeven door de beide orkesten van de verenigingen. Zij vormen op deze avond één groot concertorkest. Hiervoor repeteert men al enkele weken samen. Op de maandag gaan alle muzikanten uit Doornenburg naar de Providentia in Gendt. En op dinsdag komen de Gendtse muzikanten naar het Ontmoetingscentrum in Doornenburg.

Hetzelfde geldt ook voor de slagwerkgroepen uit Gendt en Doornenburg, die op zaterdag 2 december hun muzikale voorstelling zullen geven. Ook daar wordt volop samen gerepeteerd, zoals vorige week zondag in het Doornenburg. “Barre mooie stukken. Blij dat ik deze zondag mocht werken.”, aldus Sjaak van der Welk, beheerder van het Ontmoetingscentrum.

Naast het muzikale gedeelte van dit evenement speelt ook de sociale verbinding tussen de twee harmonie verenigingen een grote rol. Er is veel plezier tussen de leden onderling voor, tijdens en na de repetities. Het is duidelijk dat Gendt en Doornenburg elkaar goed liggen en dat komt ook tot uiting in de geleverde, muzikale prestaties.

Het is nog mogelijk om entreekaarten te kopen voor Together on Stage. Deze kaarten kosten € 7,50 per concert, of € 12,50 voor een passe-partout voor beide concerten De entreekaarten zijn verkrijgbaar bij Bakkerij van Kol en het Ontmoetingscentrum in Doornenburg. En bij Wijnspeciaalzaak WijnZinnig, The ReadShop Viergever en Haarstudio Simone in Gendt. Kaarten zijn ook te bestellen via tickets@harmoniedoornenburg.nl