Together on Stage laat oude tijden herleven

DOORNENBURG / GENDT – De harmonieën uit Gendt en Doornenburg organiseren binnenkort de concertreeks Together on Stage. Een tweeluik van concerten die plaatsvinden op zaterdag 18 november en zaterdag 2 december in de Providentia in Gendt. De muzikanten van beide verenigingen vormen op deze avonden één groot orkest en slagwerkgroep.

Dirigent Emile Stoffels van de harmonie uit Doornenburg is enthousiast over deze samenwerking: “Wat is er mooier dan dat twee verschillende orkesten elkaar opzoeken en met veel motivatie en enthousiasme muziek maken: voor een dirigent is dat een feest om mee te maken! In een tijd waar veel orkesten het moelijk hebben, zoeken deze orkesten elkaar juist op en leren ontzettend veel van elkaar. Heerlijk om weer muziek te maken met een groot, goed bezet orkest. Oude tijden herleven weer!”

“Het is altijd leuk voor de muzikanten en de dirigenten om met een volle bezetting te werken.”, valt Olaf Baeke, dirigent van het orkest uit Gendt, Stoffels bij. “Beide orkesten hebben een kleine bezetting en kunnen nu genieten van de samengestelde opstelling.” Afgelopen weken is er hard en intensief gerepeteerd, waarbij de orkestleden uit Doornenburg aansloten bij de repetitie in Gendt. En andersom de leden uit Gendt naar Doornenburg kwamen om daar ook samen muziek te maken. Baeke waardeert deze inzet: “Niet iedereen heeft de mogelijkheid om tweemaal in de week naar de repetitie kan komen. Wat ook te begrijpen is, maar ik respecteer wel de muzikanten die zo veel mogelijk naar beide repetitie’s geweest zijn. Ik kijk er al naar uit om een mooie uitvoering te dirigeren.”

Olaf Baeke
Emile Stoffels